usrati

usrati
uhibbu antum wa antunna....abah ...emak...ena...aqim...ujai...dan naim

Tuesday, September 22, 2009

cita2 ku

NAK TAU X? ape cita2 aku?

aku...diberi nama Aimi Nabilah binti Sukor.Aku bercita nak jadi doktor pakar sakit puan or name sainstifiknyer gyneacology .Nak tau sebab ape aku nak jadi doktor?Aku nk sambut bakal2 pejuang Islam !!!Aku nk selamatkan wanita2 yg bersalin darippada disambut oleh doktor banin.Nak tau x para ibu sume malu nk bersalin klau lelaki yang sambut.

Tapi kenapa usaha aku x seperti ape yang aku cita2 kan?Kenapa aku jadi seoarng yang pemalas ?PEMALAS.Itu lah sifat yg sangat menebal dalam diriku.Entah lah sejak naik form 4 nih....agaknyer slpas aku dapat result yang bagus kot ...Aku jadi begini. mana perginyer sifat RAJIN aku?Aku pon x tau.DAh kene telan kot...


Aku tau nak jadi doktor nih bukan senang .Cakap 2 memang lor senang n sesedap bubur caca...aq nih bahasa inggeris pon berterabur.lagi nk ckp owng putih..apetah lagi nk pergi negara owg putih...

Weh2 aq ni sebenarnye nak naik kan semanget ke nk lemahkan semangat?WAilo2 ape ni Aimi....Aimi haiya....Aimi ko kene yakin yang ko bleh buat.Kojangan ragu
bak kate dalam lagu nih...


Fikirkan Boleh

Fikirkan Boleh

Jika kau fikirkan kau boleh
Kau hampir boleh melakukan
Jika kau fikirkan ragu-ragu
Usahamu tidak menentu

Jika kau fikirkan kekalahan
Kau hampiri kegagalan
Jika kau fikirkan kemenangan
Kau hampiri kejayaan

Engkaulah apa kau fikirkan
Terkandung dalam pemikiran
Kau fikir boleh melakukan
Fikirkan boleh

Percaya apa kau lakukan
Tabah apa kau usahakan
Bertindak atas kemampuan
Engkau boleh







KO kena yakin...keyakinan adalah kekuatan(kata ultraman) and the most importantly ialah ALLAH is the most powerest...btol x?ko ingat x duit...

D-DOA
U-USAHA
I-IKHTIAR
T-TAWAKAL

Kau kate nk smbut pejuang2 Islam...come on lar Aimi...kau boleh...kalau orang lain boelh buat awat ko x bleh plak.Kite kan sume same...manusia yg berasal dari Adam n Hawa...dari setitik air mani yang jijik.


so sekarang nih ko jangan cakap no lagi...

cakap lah...

YEAH...I CAN DO IT...


" Ya Allah hamba-MU yang lemah ini,ingin meminta
sesuatu dari-Mu.hamba tau hamba nih jijik.
penuh dengan dosa...hamba pun x tahu sama ada doa hamba ni di terima atau tidak.Ya Allah tolong lah permudahkan ku untuk menuju ke arah cita-citaku.Semoga setiap ape yg hamba lakukan...niatkan...adalah untuk-Mu YA RAHMAN...YA RAHIM...Hamba ingin tolong orang2 Islam..Kalau bukan hamba sape lagi yang hamba ingin harapkan YA RABBAL I'ZZATI.tolong lah YA Allah hamba ingin jadi seorang doktor pakar sakit puan yang solehah...dan sentiasa diatas lansan yang bertul.Tolong lah YA Allah ...pimipinlah hamba ke arah siratul mustaqim...YA ZALJALALIWALIKRAM...Hakiskanlah segala sifat pemalas...give up dalam diriku ini YA ALLAH...hamba sedih sebab sifat rajin hamba dah terhakis ...YA ALLAH tolong lah permudahkan segala urusan hamba untuk mengejar cita-cita hamba yang suci ini ya ALLAH...Amin YA RABBAL A'LAMIN...

No comments:

Post a Comment

Allahu Akbar

Allahu Akbar
Ya Allah kerdilnya diriku ini